Προώθηση της γαστρονομίας και της ιστορίας της Θεσσαλονίκης

 

Ένα ακόμη άνοιγμα στη βρετανική αγορά επιχειρεί ο δήμος Θεσσαλονίκης με την εκδήλωση που πραγματοποιείται την άλλη εβδομάδα στο Λονδίνο για την προώθηση του "Memorial tourism", γνωστού στα ελληνικά ως ιστορικού και περιηγητικού τουρισμού.

   "Η Θεσσαλονίκη ως αστικός προορισμός - και όχι η ευρύτερη περιοχή- είναι αρκετά χαμηλά στον εισερχόμενο από Βρετανία τουρισμό και αυτό είναι κάτι που θέλουμε να αλλάξουμε" είπε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο 104,9 FM" ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας.

   Η παρουσίαση θα γίνει στις 23 Μαρτίου σε συνεργασία με την Κοινοπολιτειακή Επιτροπή Στρατιωτικών Τάφων και το Αυτοκρατορικό Μουσείο Πόλεμου Μεγάλης Βρετανίας. Αφορά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και θα έχει όχι μόνο ακαδημαϊκό αλλά και τουριστικό ενδιαφέρον.

   Στόχος είναι η ανάδειξη των μνημείων που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, λόγω της ελληνικής συμμετοχής στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Επίσης, η προβολή πτυχών της ιστορίας, ίσως όχι τόσο γνωστών, που αφορούν στο ρόλο του "Μακεδονικού Μετώπου" -γνωστού και ως "Μετώπου της Θεσσαλονίκης"- το οποίο δημιουργήθηκε με την άφιξη των συμμαχικών δυνάμεων.

   "Θα απευθυνθούμε και σε τουριστικούς πράκτορες, σε ανθρώπους που μετακινούν άτομα που ενδιαφέρονται για αυτήν την θεματική είτε είναι βετεράνοι ή απόγονοι Βετεράνων είτε ενδιαφέρονται απλώς για την ιστορία", σημείωσε ο κ.Πέγκας και πρόσθεσε: "Θεωρούμε ότι είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, στο οποίο δίνουμε κι εμείς από την πλευρά μας έμφαση, στο πλαίσιο όλων των επετειακών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται σε όλη την Ευρώπη με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο και οι οποίες ολοκληρώνονται το 2018".

   Η γαστρονομία στο προσκήνιο

   Στο μεταξύ πριν από λίγες ημέρες η αποστολή του δήμου επέστρεψε από την διεθνή έκθεση τουρισμού στο Βερολίνο (ITB), όπου ...έκανε το τραπέζι σε Γερμανούς επαγγελματίες του τουρισμού και δημοσιογράφους.

   "Ήταν μια διαφορετική προσέγγιση που θέλαμε εδώ και καιρό να κάνουμε από κοινού με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, τον Αλέξανδρο Θάνο, τον οργανισμό τουρισμού Χαλκιδικής, Πιερίας και άλλους φορείς για να αναδείξουμε την γαστρονομία της περιοχής. Τους καλέσαμε λοιπόν σε ένα ελληνικό εστιατόριο να δοκιμάσουν ελληνικά προϊόντα και εδέσματα", ανέφερε ο κ.Πέγκας.

   Η γαστρονομία, όπως είπε, κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος ενώ για πρώτη φορά δέχονται αιτήματα που αφορούν αποκλειστικά το Food Festival, από Κύπρο, Πολωνία και άλλες χώρες.

   Στο μεταξύ, μια ακόμη δράση που αφορά την τοπική γαστρονομία πραγματοποιείται στο δημαρχείο υπό την αιγίδα του δήμου στις 29 και 30 Απριλίου.

   Πρόκειται για το "Street food festival", όπου θα παρουσιαστεί όλη η γαστρονομία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. "Ειναι μια ιδέα των ανθρώπων της πόλης. Αυτό είναι άλλωστε που μας ενδιαφέρει: να περάσει η σκυτάλη στην κοινωνία των πολιτών και στον επιχειρηματικό κόσμο και ο δήμος να λειτουργεί ενισχυτικά, όπου απαιτείται", πρόσθεσε.

   Διπλάσιοι οι τουρίστες σε τρία χρόνια αν...

   Αυτό που μένει να λυθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης είναι, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, το θέμα των υποδομών. "Όταν λυθεί το ζήτημα με τις υποδομές στο λιμάνι, το αεροδρόμιο και ολοκληρωθεί το μετρό θα έχουμε τεράστια αύξηση τουριστών. Αν όλα αυτά έχουν γίνει μέχρι το 2020, εκτιμώ ότι οι τουρίστες θα διπλασιαστούν σε αριθμό", σημείωσε ο κ.Πέγκας.

   Στο μεταξύ, μετά το Λονδίνο ο δήμος προχωράει και σε ένα ακόμη άνοιγμα που αφορά την αγορά της Πολωνίας. Η αποστολή της Διπλωματίας των Πόλεων θα μεταβεί για να παρουσιάσει τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό στην Βαρσοβία στις 2 Απριλίου.

   Τη συνέντευξη πήρε η Νικόλ Καζαντζίδου


Λεπτομέρειες στη συνδρομητική σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.

eana